donderdag 28 juni 2012

UIt de oude doos: Stampertje

Eerder gepubliceerd op Hyves op 15 oktober 2007

Afgelopen zaterdag is Bart 8 jaar geworden. Dat is zo'n moment waar ik als vader erg sentimenteel kan worden. Hij is de kleinste thuis, maar wordt toch al zo groot! Af en toe zie ik toch nog wel een klein jongetje in hem terug hoor! Vorige week nog: hij had het derde Harry Potterboek als luisterboek in zijn CDspeler mee naar bed genomen. Om elf uur 's avonds kwam hij huilend zijn bed uit: het was zo eng!!
Maar toch: hij is dus nu al acht!
Voor zijn verjaardag heeft hij zo ongeveer het leukste cadeau gekregen wat je een kind kunt geven: een konijn!
Hij wilde al zo lang een huisdier. Pim heeft axolotls en vissen, Ronald heeft een kat, ik heb vissen en straks pijlgifkikkers. Alleen Bart had nog niets....
Dat kon toch niet! Via marktplaats ben ik terechtgekomen bij een kweker van van dwerghangoren. Hij had een nest zitten met 7 jongen, die geboren zijn op 30 augustus.
Afgelopen weekend konden we dus een jong mannetje van net 6 weken meenemen.
Bart was er zaterdagmorgen direct helemaal gek mee. Vanaf het moment dat hij zijn huisdier voor het eerst zag werd hij van anoniem konijn omgedoopt in "Stampertje". Stampertje heeft twee dagen de tijd gehad (en genomen) om te wennen aan een leven zonder moederkonijn, in een kooi in een vreemd huis en aan een poes die dat nieuwe gezelschap allemaal erg spannend en eng vindt.

Vanavond heb ik voor het eerst zoveel mogelijk electriciteitskabels weggewerkt en de kooi van de bak gehaald. Op dit moment rent er dus een dol konijn door het huis, dat sprintjes trekt van de keuken naar de serre.
Pippy (de kat) kijkt het allemaal erg verbaasd aan, maar vindt het wel best.

En ik.....ik vind het verschrikkelijk gezellig en leuk, zo'n hobbelend hoopje grijs pluis in de kamer!

                              


Geen opmerkingen:

Een reactie posten